Thursday, July 23, 2015

Nikmatnye Membaca

Bissmilahirahhamanirrahim

Aku mempunyai hobi yang paling orang tak suka. hobi aku membaca dan mengumpul barangan antik.
semalam aku ada pergi ke bookstore yang jual buku-buku lama. kebanyakkan buku yang aku jumpa buku berunsur politik , biografi ahli politik yang diterbitkan awal tahun 60-an- hingga80-an.
buku novel lama pun ada dari genre bahasa Inggeris, bahasa Melayu, bahasa Cina, bahasa Melanau, dan bahasa Tamil.

Pencarian aku menjurus kepada komik-komik lama. buku art dan drawing yang boleh menarik perhatian aku. aku beli 6 buah buku semuanya. dan yang pasti buku-buku lama tu tak kena GST. aku merasa puas dan aku bersihkan buku tu dan simpan dalam box ( sebab tak ada rak buku lagi)

dan antara buku yang membuat aku menangis dan perlu memahami ayat-ayat yang terkandung dalam buku tu tak lain tak bukan ialah al-Quran. Buku terbaik yang pernah aku perolehi sepanjang hidup aku.
sesungguhnya, ayat-ayat al-Quran mampu membuat pembacanya berfikir. semoga aku sentiasa diberi hidayah oleh Allah. amin.

sekarang ni aku sibuk mencari buku-buku ni:-

- Aku ingin kembara lagi - Dr. Maza
-Aku melayu di kota Inggeris -Muhaimin Sulam
-Secangkir teh pengubat letih - Hasrizal Abd Jamil
-Rindu Buah Tin -Hasrizal Abd Jamil
-The Alchemist- Paulo Coelho
-Travelog : Rindu eropah tawan Damascus- Munir Ramli
-Menyusuri lorong-lorong dunia -Sigit Susanto
-Travelog Mr. Traveller -Meor Farid Arsyrad

#booklist


No comments:

Post a Comment